Przejdź do treści

Koła naukowe

Treść (rozbudowana)
Lodz Solar Team

Lodz Solar Team to zespół Mistrzów Europy. Projekt liczy kilkudziesięciu studentów Politechniki Łódzkiej, których połączyły wspólne zainteresowania – elektromobilność, motoryzacja oraz ekologia. Zajmujemy się konstrukcją oraz modernizacją samochodów elektrycznych zasilanych energią słoneczną. Na naszym koncie są już dwa zrealizowane projekty, a obecnie pracujemy nad trzecim samochodem. Naszym celem jest skonstruowanie wygodnego, miejskiego samochodu, spełniającego wymogi prawne niezbędne do wprowadzenia go do użytku codziennego. Mamy nadzieję zaszczepić w Polakach dbałość o środowisko naturalne oraz zwrócić uwagę na problemy energetyczne naszego kraju. Chcielibyśmy zmotywować swoich rówieśników do działania – pokazać, że mimo wielu przeszkód, jakie stają na naszej drodze niemożliwe staje się możliwe, wystarczy tylko chcieć. Nasz zespół jest dwukrotnym Mistrzem Europy oraz zdobywcom wielu nagród, m.in. na międzynarodowych wyścigach w Belgii, RPA oraz Australii. Praca w naszym projekcie jest podzielona na 5 działów: mechaniczny, elektroniczny, programistyczny, marketing oraz współpraca zewnętrzna. Nasze działania nie mogłyby być tak efektywne, bez którejkolwiek części zespołu.

LST

 

Nasze social media:

-> Facebook: facebook.com/LodzSolarTeam

-> Instagram: instagram.com/lodzsolarteam/

-> Twitter: twitter.com/LodzSolarTeam

-> Strona WWW: lodzsolarteam.p.lodz.pl

0
Iron Warriors

„Iron Warriors” jest projektem studenckim zajmującym się budową bolidów biorących udział w konkursach pojazdów mających przejechać jak największą odległość na litrze paliwa, takimi jak Shell Eco–Marathon, Educ Eco czy Pisaralla Pisimmälle. Zespół powstał pod koniec 2012 roku. Iron Warriors debiutowali wraz ze swoim pierwszym pojazdem – Eco Arrow 1.0 – w 2013 roku na zawodach Shell Eco–Marathon w Rotterdamie. W 2016 roku zespół ustanowił rekord Polski w „jeździe na kropelkę” w kategorii pojazdów prototypowych zasilanych benzyną, który wynosi 837 km/l. Wynik ten, uzyskany pojazdem Eco Arrow 2.2, nie został do dziś pobity. W listopadzie 2016 rozpoczęto prace nad Eco Arrow 3.0, który miał swoją premierę 12 stycznia 2018.

Iron Warriors 1

Największymi z zawodów w „jeździe na kropelkę” jest Shell Eco–marathon (SEM). Celem rywalizacji jest pokonanie jak najdłuższego dystansu na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kWh. Początki zawodów sięgają lat trzydziestych dwudziestego wieku, kiedy to pracownicy firmy Shell Oil Company w USA założyli się, który z nich przejedzie najwięcej kilometrów na tej samej ilości paliwa. Od 1985 roku SEM organizowany jest jako międzynarodowe zawody dla studentów i uczniów szkół średnich. Aktualnie raz do roku odbywają się trzy konkursy – europejski, azjatycki i amerykański, z czego konkurs europejski jest zarazem finałem światowym. Jednakże SEM to nie tylko główne zawody. Organizowane są także mniejsze – Shell Eco–marathon Challenger, które są preludium do głównej rywalizacji. Dorocznie w SEM bierze udział około 200 zespołów z samej Europy. Pojazdy biorące udział w zawodach dzielone na kategorie pod kątem dwóch właściwości: cechy użytkowe nadwozia (koncepcje miejskie i prototypy) oraz źródło energii (benzyna, etanol i wodorowe ogniwa paliwowe). Zespoły ustalają własne strategie na zminimalizowanie ilości zużytego paliwa. W większości przypadków zależna jest ona od właściwości pojazdu i toru oraz dozwolonego na przejazd czasu.

Iron Warriors 2

Jesteśmy jedną z sześciu polskich drużyn, które biorą udział w Shell Eco-marathonach. Ponadto jako jedyni reprezentowaliśmy Polskę w kategorii pojazdów prototypowych zasilanych silnikiem benzynowym na Finale Shell Eco-marathon 2022. Jesteśmy aktualnymi rekordzistami Polski w „jeździe na kropelkę” na benzynie w kategorii spalinowych pojazdów prototypowych. Naszym celem jest 1000 km przejechanych na litrze benzyny, ale nie zamierzamy osiadać na laurach. Choć budowany przez nas bolid w obecnej formie nie jest w stanie wejść do produkcji masowej, to prowadzone przez nas badania mogą przyczynić się do zmian w realnych konstrukcjach. Aktualnie skupiamy się na modyfikacjach jednostki napędowej bolidu, ale w przyszłości planujemy wykonać także silnik własnej konstrukcji. Ciągle się rozwijamy, posiadamy własne zaplecze badawcze. Aktualnie posiadamy silnikową hamownię obciążeniową, a w planach mamy budowę kolejnego stanowiska do pomiaru parametrów pracy silnika w postaci silnikowej hamowni inercyjnej wyposażonej w analizator składu spalin.

Iron Warriors 3

W ramach działalności w kole można również realizować prace dyplomowe oraz własne projekty. Do tej pory jako praca dyplomowa powstały m. in. silnikowa hamownia obciążeniowa, układ kierowniczy bolidu Eco Arrow 3, oraz układ napędowy bolidu Eco Arrow 2. Posiadamy własne rozbudowane zaplecze techniczne, na które poza tradycyjnymi narzędziami oraz podstawowymi elektronarzędziami składają się: frezarka CNC, tokarka konwencjonalna, wiertarka stołowa, drukarki 3D (zarówno pracujące w technologii stereolitografii – SLA, jak i na zasadzie osadzania topionego materiału – FDM) oraz spawalnia wyposażona w spawarkę MIG i TIG.

Iron Warriors 4

Nasze osiągnięcia:

  • I miejsce w Educ Eco 2016
  • II miejsce w Shell Eco-marathon La Mans 2016
  • 837 km/l na Pisaralla Pisimmälle 2016 – rekord Polski w ilości kilometrów przejechanych na litrze benzyny.
  • I miejsce w Educ Eco 2018,
  • Nagroda regionu Hauts de France i nagroda za design w ramach Educ Eco 2018
  • I miejsce w Shell Eco-marathon France 2018
  • III miejsce w Educ Eco 2019

Nasze artykuły naukowe:

  • Temperature Influence on Fuel Flow Through Injector Efij-1-38
  • Laminar-Turbulent Transition Influence on Aerodynamic Performance of Super-Effective Car
  • Fused Deposition Modeling Technology for The Production Components od The Super-Efficient Shell Ecomarathon Car

Media społecznościowe:

Kontakt:

kontakt.ironwarriors@info.p.lodz.pl lub przez Facebook

0
GUST

Projekt GUST to studenckie przedsięwzięcie działające od 2015 roku w ramach SKN Energetyków na Politechnice Łódzkiej zrzeszające studentów z różnych wydziałów. Głównym celem naszych działań jest konstruowanie i udoskonalanie prototypu przydomowej turbiny wiatrowej dla maksymalizacji efektów pozyskiwania energii elektrycznej w celach użytkowych. Projekt ma charakter naukowo-badawczy, a nasze działania mają zasięg międzynarodowy w postaci licznych prezentacji, konkursów oraz konferencji. Praca nad projektem pozwala rozwijać umiejętności pracy w grupie, zgłębiać wiedzę techniczną, a także nabywać doświadczenie w następujących sekcjach: konstrukcji, biokompozytów oraz PR i administracji.

 

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszych stron w Social Mediach i śledzenia naszych działań!

 

Strona projektu GUST: www.gust.p.lodz.pl

Facebook: facebook.com/GUSTprojectPL/

Instagram: www.instagram.com/gustproject/

 

Tunel Aerodynamiczny TU Delft (ISWTC 2022)

GUST
0